אדם מול מכונה

פורסם בתאריך 16/12/2018 by VMware Israel
כתב ויתור: מאמר זה ישן יותר משנה אחת, והוא עשוי להיות מעודכן עם האירועים האחרונים או מידע זמין.‬

מאת ג’ו באגלי  

VP & CTO EMEA, VMware

לפי מאמר שפורסם לאחרונה, שישה מיליון עובדים בריטים מודאגים מכך שעבודתם תוחלף על ידי מכונות בעשור הקרוב. הנרטיב החוזר על עצמו של אדם מול מכונה שלפיו זה רק עניין של זמן עד שנילחם ברובוטים בעלי אינטליגנציה מלאכותית עליונה- הופך בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולארי. במאמר הבא אסביר מדוע הנרטיב הזה כל כך בעייתי.

קודם כל, אנחנו אלו שנתכנן את הקץ שלנו. מי בנה את המכונות מלכתחילה? מי העדיף נוחות, מהירות ומחירים זולים? אנחנו, בני האדם. הסתכלו למשל על ענף הקמעונאות. בכל העולם חנויות נאבקות כדי להישאר רלוונטיות, הודות לפופולאריות של המסחר המקוון שמשתמש באלגוריתמים ובאוטומציה כדי לשרת מיליוני לקוחות בו זמנית. מוכרים שמוכרים דרך הרשת לא צריכים להפוך את עצמם לפופולאריים. אנחנו אלו שהפכנו אותם לכאלה. אי אפשר להאשים את הרובוטים- כל מה שקרה או יקרה, לנו יש חלק בזה.

שנית, הבה נהיה יותר אופטימיים, הפאניקה הזו מתעלמת ממה שהרווחנו מהאוטומציה של החיים שלנו. זה נכון שהמכונות הפחיתו את הדרישה לעובדים בחלק מהמקרים – למשל בפסי ייצור של מכוניות. אבל זהו רק צד אחד של הסיפור.

פלטפורמת AI יכולה לקבל החלטות מהר יותר מבני אדם. היא פועלת על ידי כך שהיא בוחנת סדרה של עובדות ובוחרת את התוצאה האופטימאלית ועושה זאת בקונטקסט של משתנים וסביבות משתנות. לכן הגיוני ליישם אותה לא רק בעבודות פשוטות אלא גם בעבודות שבהן קבלת החלטות מהירה יכולה להיות שימושית.

לפי חלק מהערכות, מנהלים מבזבזים 23 שעות בשבוע בפגישות. מחקר אחר מצא שבארגונים עם דפוסי פגישות לקויים (כמו דיבור שלילי או סטייה מנושא הדיון) היו רמות נמוכות יותר של נתח שוק, חדשנות ושל יציבות עובדים. אם נפתור את הגורם הזה, יהיה יותר זמן למנהל להיות פעיל וליצור משהו בעל ערך, מה שיוביל בתורו לעובדים שמחים ויעילים יותר שמנצלים את הזמן שלהם טוב יותר. AI לא הולכת להעלים את כל הפגישות, אך היא תוכל להסיר את הצורך בהחלטות יומיומיות.

ומה אם העבודה שלך היא לקבל החלטות? האם לא תישאר ללא עבודה בגלל ה-AI? אם אינטליגנציה מלאכותית תיושם כראוי אולי כן. אבל- וזה העיקר- ישנו גם צד חיובי. זה אומר שיהיה לך יותר זמן להתמקד במה שחשוב: להחזיר את הרגש לעסקים.

מה זה משנה? בלב כל חדשנות נמצאים מחשוב או מכונות מאז ימי המהפכה התעשייתית כאשר הדחף היה לעשות דברים מהר יותר בייצור בגדים או מכוניות. כתוצאה מכך לא אחת הסרנו את  הגורם האנושי. ברצון שלנו למהירות ונוחות, הקרבנו את היכולת העסקית להיות אמפטיים.

פלטפורמת AI מעניקה לארגונים את ההזדמנות להחזיר בחזרה. לפעול מהר יותר ובהחלטיות, לאחד, לסקור ולנתח החלטות ואז להשאיר לגורם האנושי לבצע אותן באופן המתאים. זה יכול לגרום לעובד, שמגובה על ידי ה-AI לעשות שינויים לטובת  הלקוח פה ושם. רופא למשל יוכל להשתמש ב-AI כדי לנסח אבחנה ובו זמנית להתרכז בעצמו באיכות הטיפול שהמטופל יקבל.

כבני אדם הגענו לקצה היכולת שלנו לנהל את הכמויות של הנתונים שאנו מפיקים. AI מתאים לעיבוד מידע ולקבלת החלטות. כדי ליצור ערך, נצטרך להרחיב את היכולות האנושיות שלנו.


קטגוריה: חֲדָשׁוֹת

תגיות:

יכול לעניין אותך

תגובות

אין עדכונים עדיין

הוספת תגובה

Your email address will not be published.

This site uses cookies to improve the user experience. By using this site you agree to the privacy policy