Pressmeddelande: VMware lanserar första intelligenta arbetsplatsen

Publicerades den 23/03/2018 by marcoa
DISCLAIMER: Den här artikeln är äldre än ett år och kan inte vara aktuell med senaste händelser eller ny tillgänglig information.

VMware, en ledande innovatör inom enterprise-mjukvara, lanserar Workspace ONE Intelligence, en ny funktion inom företagets plattform Workspace ONE. Plattformen blir därmed den första datadrivna digitala arbetsplatsen i syfte att förbättra användarupplevelsen och säkerheten.

Hittills har det varit en utmaning för företag att få en överblick över alla slutanvändare, enheter och applikationer eftersom data sprids över många system och verktyg. Workspace One Intelligence bygger på en enda datasjö som samlar data från hela den digitala arbetsplatsen. Med hjälp av denna data kan lösningen ge automatiska rekommendationer och åtgärder så att IT-teamet kan identifiera och proaktivt lösa problem innan de påverkar produktiviteten. Detta ger en konsekvent användarupplevelse över samtliga plattformar.

För att förbättra säkerheten kan VMware exempelvis samla in över 700 datapunkter från en enhet var trettionde millisekund genom realtidsövervakning av molnlösningen som kan skalas upp till hundratusentals enheter.

– De anställda är en viktig del av den digitala transformationen. Samtidigt kan det vara en utmaning att ge medarbetarna rätt arbetsverktyg på grund av säkerhetsaspekten, säger Per Gustafsson, Sverigechef på VMware. Men med hjälp av vår nya, intelligenta plattform för arbetsplatsen kan kunderna utnyttja data, automation och de förebyggande säkerhetsåtgärderna för att förenkla och skydda driften, samtidigt som de levererar den bästa användarupplevelsen.

Läs hela pressmeddelandet här.

För mer information kontakta:

Text100 Stockholm
vmware@text100.se

Om VMware
VMware driver världens komplexa digitala infrastruktur. Företagets erbjudande inom datacenter, mobilitet, nätverk och säkerhet ger en dynamisk och effektiv digital plattform till över 500 000 kunder världen över och stöttas av ett ekosystem med 75 000 partners. Företaget har sitt huvudkontor i Palo Alto i Kalifornien och firar 20 år av banbrytande innovationer för både företag och samhälle. Mer information finns på www.vmware.com

Kategori: Nyheter och höjdpunkter

Taggar: