Pressmeddelande: VMware avslöjar ny nätverksvision

Publicerades den 07/05/2018 by marcoa
DISCLAIMER: Den här artikeln är äldre än ett år och kan inte vara aktuell med senaste händelser eller ny tillgänglig information.

VMware presenterar en ny vision för en enhetlig nätverksarkitektur som omfattar det lokala datacentret, filialer, Internet of Things och flertalet leverantörer av publika moln.

VMware, en ledande innovatör inom enterprise-mjukvara, presenterar sin vision för framtidens nätverk och lanserar som en del av detta Virtual Cloud Network. Lösningen gör det möjligt för företag att koppla samman och säkra applikationer, data och användare över hela nätverket i en hyperdistribuerad värld.

VMware uppdaterar även sin portfölj av nätverks- och säkerhetslösningar, NSX, med flera lösningar som hjälper användare att bygga Virtual Cloud Networks genom en mjukvarudefinierad infrastruktur som är flexibel, programmerbar och väsentligt säkrare.

Satsningen får stöd från flera ledande företag i branschen, som Accenture, Deloitte, IBM och Microsoft.

– Microsoft har ett av de största molnen i världen vilket har gett oss djupa insikter kring att bygga och hantera globala, högpresterande, tillgängliga och säkra nätverk åt våra kunder. Vi delar VMwares vision om en framtid med mjukvarudefinierade nätverk och ser fram emot att arbeta med dem kring NSX Cloud för att förverkliga den visionen. NSX ger våra gemensamma kunder en konsekvent nätverks- och säkerhetsupplevelse av applikationer i såväl deras datacenter som hos Azure. Vi ser fram emot att fortsätta vårt arbete med VMware för att fortsätta utveckla denna kapacitet, säger Albert Greenberg, chef för Azure Networking Development på Microsoft.

Läs hela pressmeddelandet här.

För mer information kontakta:

Text100 Stockholm
vmware@text100.se

Om VMware
VMware driver världens komplexa digitala infrastruktur. Företagets erbjudande inom datacenter, mobilitet, nätverk och säkerhet ger en dynamisk och effektiv digital plattform till över 500 000 kunder världen över och stöttas av ett ekosystem med 75 000 partners. Företaget har sitt huvudkontor i Palo Alto i Kalifornien och firar 20 år av banbrytande innovationer för både företag och samhälle. Mer information finns på www.vmware.com

Kategori: Nyheter och höjdpunkter

Taggar: